سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3dmax

فرمان Reset :

این فرمان تمان تنظیمات نرم افزار را به صورت پیش فرض تغییر می دهد.

 

فرمان Open :

به کمک این فرمان می توانید فایل های با پسوند(MAX) یا یک فایل کاراکتر(CHR) یا فایل رندرVIZرا باز کرد. فایلهای (DRF) یک فایل صحنه از یک رندرVIZ است این نوع فایلها شباهت زیادی به فایلهایMax دارند اما توسط رندر شرکتAutoDesk رندر می شوند.

 

ObseleteFlle :

هرگاه فایلی از نسخه های قبلیMax وارد نسخه جدید آن کنید این پنجره باز می شود که به شما می گوید این فایل برای نسخه پایین تر3DSMAX است( فایلهای نسخه جدید در نسخه قدیم باز نمی شود).

 

فرمانOpen Recent :

این فرمان فهرستی از جدیدترین فایل ها که باز شده را در اختیار شما قرار می دهد و تعداد این فایلها را تا 9 می توان افزایش داد برای تغییر آن می توانید به این منو بروید.

Customize >Preference>File- Recent Files in File menu

 

 

 

 

فرمان Save

برای ذخیره سازی یک صحنه از این فرمان استفاده می شود که معادل کلیدهای میان برCtrl +S است. در3DS MAX قابلیتی وجود دارد که فایل ها را می تواند به صورت خودکار در فاصله زمانی معیین ذخیره نماید. این قابلیت راAuto backup گویند و میزان زمان و تعداد ذخیره سازی نیز قابل تغییر می باشد.

این فایلها در آدرس نصب شده نرم افزار در پوشهAuto backup قراردارند.

Customize- Preference- Flle- Auto backup

 

 

 

فرمانSave as

به کمک این فرمان می توانید فایلهای Max یا کاراکتر(CHR) را در مکان ها و جاهای متفاوت ذخیره کنید.

 

فرمانSave Selection :

به کمک این فرمان می توانید اشیاء منتخب در صحنه را ذخیره کنیم البته اشیایی که به صورت سلسله مراتبی هستند به ترتیب سلسله مراتب ذخیره می شوند.

 

فرمانMerge :

 

 

به کمک این فرمان می توانید چند صحنه را ادغام کنید زمانMerge یک سری پیام داده می شود که در زیر توضیح می دهیم.

Merge : شی وارد شده را با استفاده از نام فیلد سمت راست در صحنه جدید ادغام می کند.

Skip : عملیات ادغام شی را لغو می کند.

Delete old : شی موجود در صحنه را از بین برده و شی جدید را که هم نام شی قبلی بوده را جایگزین می کند.

Apply to all duplicate : همه اشیاء وارد شده را به صورتی وارد صحنه می کند که نام اشیاء به صورت (تکثیر) تغییر نام پیدا کنند.

Cancel : عملیات ادغام را لغو می کند.

Rename merged material :اسامی مواد وارد شده به صحنه را می توان تغییر داد.

Use scene material : خصوصیات مواد موجود در صحنه را بر مواد وارد شده می دهد.

Use merged material :مواد وارد شده به صحنه را به اشیا می دهد.

Auto Rename merged material : به صورت خودکار مواد وارد شده به صحنه را تغییر نام می دهد.

Apply To Duplicates :همه مواد را به صورتی وارد می کند که نام آنها به صورت (تکثیر) تغییر نام پیدا می کند.

 

Export :

به کمک این فرمان می توانید فایلهای MAX را به صورت فایلهای دیگر خروجی بگیرید فرمت های خروجی به شرح زیر است. 3D Studio (3DS) Adobe illustrator (Ai) ASC scene Export (ASE) Auto CAD (DWG) Auto CAD (DXF) Shockwave 3D Film Box (FBX) Initial Graphics Exchange Standard (IGES) Lights cape material (ATR) Lights cape Blocks (BLK) Lights cape Parameter (DF) Lights cape Layers (LAY) Lights cape View (VW) Lights cape Preparation Flle (LP) Stereo lithography (STL) VRML 97 (WRL)

 

فرمان Import :

توسط این فرمان می توانید فایل هایی که از نوعMAX نیست را به داخل نرم افزار وارد نمود.

 

فرمانMerge Animation

 

 

توسط این فرمان می توان اطلاعات متحرک سازی شی دیگر یا صحنه را به شی یا صحنه ای وارد و منتقل کنید.

 

فرمان Replace :

توسط این فرمان قادر خواهید بود که شی یا شکل هندسی ساده تری جایگزین یک شی پیچیده تر در صحنه نموده و پس از انجام عملیات( متحرک سازی و امثال آن) دوباره شی یا شکل هندسی را جایگزین کنید.

 

فرمانExport selected :

به کمک این فرمان می توانید شی یا اشیاء انتخابی را خروجی بگیرید.

 

فرمان Summary Info

 

 

این فرمان قادر است اطلاعات آماری مربوط به صحنه جاری را در اختیار شما قرار می دهد.

 

فرمان Flle Properties

 

 

به کمک این فرمان می توانید خصوصیات فایل جاری را مشاهده کنید و در این پنجره می توانید اطلاعاتی جانبی را که مربوط به فایل هست به آن اضافه کنید.

 

فرمان View Image Flle :

به کمک این فرمان می توانید تصاویر ساکن موجود را مشاهده کنید در واقع آن یک برنامه کمکی برای مشاهده عکس است.

 

 


ارسال شده در توسط وحید